Вчителька (Подражаніє Шевченку). Випуск #9

Помре ота баба і поминки справлять,

Могилку на цвинтарі й хреста поставлять.

Чи любила, жила? Чи щаслива була?

Та то ще й нічого – аби не пила вона кров із другого…

А люди не знають, того не спитають.

На могилці винце п’ють та дочечку лають.

От вона така-сяка, в неї ж мати золота!

Вони п’ють, того й не знають…

Що була у неї мати, хоч тікай скоріше з хати.

А буває схопить дівку та об камінь голівкою:

«Ти така в мене сяка! Заробила кулака!»

Дівчинка біжить із хати, та не знає, де сховати

Біль свою… І сльози душать…

Їх лиш сонечко осушить.

Ну а люди… Синця бачать, а того й не спитають.

Одного лишень співають:

«Треба матір поважать!».

А дитину ображать їй ніхто не заважає.

А дівча не знає, чи заслужила за що?

Воно у куточку свій сховок знайшло.

Але прийде мати, почне шпиряти…

 Вдома – скажениться, на людях – чарівниця,

І сміється, і посміхнеться,

І для кожного в неї слово добре знайдеться.

Іконами обвішалась – наче вірить в Бога,

А сама свою дитину зі світу та й зводить.

Кров з неї п’є, п’є і попиває…

А люди не знають, а знають – не зважають.

А матінка собі сама та й комедію лама:

«Ота чудесна я, ніжна, добра, золота!».

І нема тому зупину, і ніхто її не спинить.

Матір та собі живе, а другим світ затуляє,

З дівчини дурну робить, усе її лає.

А та виросла й не знає, куди себе діти:

«Мати каже, що я дурна я. Що ж мені робити?!».

Ну а мати собі знає, серед дня білого ікону хапає:

«За що мені, Боже, ти дав мені дочку негожу?!».

Клянеться, божиться: «За що ледащицю?!».

А донька руками сльози закриває.

Була б кудись ділась, та куди не знає.

Скажеш людям – не повірять,

Та ще й лаять будуть.

От такі-то вони добрі люди…

Минає рік, минає два…

Заживає у доньки від синців голова,

А рани на серці… Плаче щоночі…

Вона вже й не знає сама, чого хоче.

Рік за роком минає…

 Сонце сходить і сонце сідає,

Донечці воно очі відкриває.

Вона перестала причину шукать

І зрозуміла: треба тікать!

«Поки жива я на цім світі – треба тікать!».

Дунув вітер…

А матір все знає, що дочечку лає –

Такая-сякая, сякая-такая!

Люди жаліють того і не знають,

Що матінка вже з них кров попиває.

Та вже щось таке відчувають –

Матінка в двір – вони з двору тікають.

Донечка про матір згадає – серце своє крає…

Стане в чужім краї понад водою:

«Бодай же я краще була сиротою!».

Та воно нічого – рани заживають,

У чужому краї добра наживає…

А матінка нічого, довго жила.

Кров із своїх рідних ох і пила!

Та й її поховали, хреста справили –

Лихе не згадали.

Лише п’ють та судять.

Ну а ми – не будем.